Hata med mig.

Matchen mellan spanska fotbollsligans just nu, ohotade 1:a, Barcelona mot jumbon Ocacuna avslutades precis. Underhållande match var det. Men det här är ingen sportblogg så jag ska inte ge er ett referat av matchen.
Istället var det en liten sekvens som fick mig att återupptäcka min avsky för vissa fanatiker i diverse klackar. Ja, man kan hitta dem lite överallt. Barcelona gjorde sitt sista byte i slutet av matchen och prodcenten valde att filma in motståndarklacken. Där står ett gäng Ocacunafans och visslar, buar och pekar finger. Jag har sett denna märkliga och löjeväckande företelse åtskilliga gånger dock främst under elitseriehockey matcher.

Ofta byts också fingerpekandet ut mot en runkrörelse i kombination med visslingarna och buropen. Jag tycker till och med att det kan se himla komiskt ut när den småfeta, halvt efterblivna lilla killen utför denna hatande ritual. Jag skrattar ofta högt åt det med mina vänner. Utseendet slår sällan fel. Möjligtvis detaljen med vikten, vikten kan skilja från mupp till mupp (jag brukar att kalla dem så), Dessa meningslösa muppar måste tamejfan ha någon sorts mental rubbning. Jag menar: vad är det man vill ha sagt med en runkrörelse i kombo med ett tjutande läte? Dem låter som stuckna griskultingar. Ingen som vet. Tanken på att muppen själv skulle ha den blekaste aning om detta känns otänkbart.

Jag föraktar dessa människor mycket. Jag önskar dem inget gott här i livet. Jag skulle aldrig få ut något av att föra en diskussion med en sån. Jag vill inte ens försöka. Deras hat och förakt är förmodligen det enda dem och jag har gemensamt. Fast mot olika målgrupp.

Kommentarer
Postat av: Frans

Jag tycker precis som du i allt du säger. Du är min själsfrände.

2009-01-14 @ 09:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0