Golvpasta.

Jag tycker att hela den här lilla fadäsen med kökspersonalen som spillde pasta över golvet för att sedan hiva tillbaka det i grytan igen är rätt så rolig. Satan vad hon har gjort bort sig nu, Köks-Berit. Bilden som läckts ut till tidningarna är rolig som tusan bara den: ett stort fet kärringaarsel, precis ett sånt arsel som man vet att alla inom skolbespisningen har. En kvinna som man skulle vinna mycket tid på att med ett enkelt skutt hoppa över, istället för att springa runt henne.

Jag läste en intervju med någon som var ansvarig för den ansvarige för några dagar sen. Han sa att personalen "mådde jätte dåligt". Hela grejen är ju så jävla onödig, varför kan hon inte bara slänga maten som hamnat på golvet?! Tänkte hon: "ähh skit samma, lite smuts rensar bara magen på dem små gynnarna"? Hon måste ju ha tänkt något liknande i alla fall. Kanske känner hon ett sånt stort ansvar inför mänskligheten och sina arbetsgivare att hon inte förmåddes slänga maten? Men det tvivlar jag på. Hon är säkert en jävla bitterfitta.

Kommentarer
Postat av: Acke

Mattanter har gått och blivit mina vardagshjältar, de visste exakt hur hälsofarlig maten i skolan var och det var bara därför som de vägrade oss att ta två portioner när man mot förmodan tyckte att det smakade bra. Heil Mat-Berit!

2009-02-01 @ 00:30:48
URL: http://ackeibutiken.blogg.se/
Postat av: Franz

Jag som tyckte damen verkade frodig och trevlig. Nu ändrar jag åsikt!

2009-02-06 @ 09:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0