Filmkunskap

Jag har haft ett antal filmdiskussioner under december med olika inblandade. Jag blir verkligen irriterad på folk som fortfarande inte förstår vad bra film är. Jag har vid ett flertal tillfällen försökt analysera fenomenet, och ofta fått känslan av att det beror på stimulansbrist under personens mognad till följd av t.ex. obildade föräldrar eller vänner.
Om det är någon som känner sig träffad följer en kort anvisning nedan:
Nästa gång en filmdiskussion uppstår så föreslår jag initialt att du tiger och insuper de andras åsikter. Begrunda dem sedan istället för att slarvigt uttrycka din uppfattning om att en film är bra av den anledningen att Brad Pitt är häftig eller att Keira Knightley är snygg!

bra film?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker de e en ok actionfilm..

2009-01-04 @ 22:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0