Fars.

Sappade förbi ett program tillägnat Eva Rydberg här om kvällen. Svt hade valt att hylla hennes 50 år på scenen med en timme på bästa sändningstid. Det som jag först tänker på om man nämner Eva Rydberg är den där julkalendern som gick för rätt länge sen, "Trolltider" hette den. Skitbra tyckte jag.
Dock tänker nog den största delen av det vuxna svenska folket på farser när Evas namn kommer upp. Och det var egentligen hit jag ville komma med det här inlägget. HUR I SATAN KAN MAN TYCKA ATT FARSER ÄR ROLIGA?!
Det har ju hänt att jag blivit "tvungen" att titta på farser, vid de tillfällena sitter jag och stör mig på varenda replik som bräks ut på någon löjlig tillgjord dialekt (alltid på någon typ av sydsvenska). Det kryper i hela kroppen på mig faktiskt. Allt som oftast kan jag inte låta bli att kritisera programmet till mina medtittare. Skådespelarna skriker och gormar halvsnuskiga skämt. Men inte för snuskiga så att det kan vara roligt även för mig, nej familjevänligt snuskigt är det som gäller. En torr och tråkig jävla humor helt utan djup så att Svenssonfamiljerna inte ska behöva tänka själva, de ska veta precis när dem ska skratta, helst några sekunder innan skämtet skrikits så att mamma Anna-Lena och pappa Bertil kan bygga upp ett högt, fränt skratt ända nere från halsen. Då vet även barnen när dem ska skratta.

Kommentarer
Postat av: Peter Dräparen

Ser nu att programmet Eva Rydberg 50 år på scen går i repris klockan 16:55 på ettan!

2009-01-06 @ 16:40:20
Postat av: Anonym

Nationell skam med andra ord, lite som dansband..

2009-01-07 @ 19:39:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0